Bollocks.

Här kommer en historia.
För ca fem år sedan, cyklade jag och vår kära Babymalin till basketträningen. På vägen möter vi en kvinna som frågar om vägen till Hajen. Det var inte alls långt därifrån så jag säger, utan att ta hänsyn till den långa pinnen hon gick runt med och de mörka glasögonen: "Om du fortsätter rakt fram till rondellen här så ligger det direkt till höger, DU SER DET!". Jag cyklar vidare, Malin kommer ikapp och säger: "Sara, hon var nog blind.."
Idag möter vi en ny blind kvinna, denna gången såg jag att hon var blind. Hon hade pinne, solglasögon och hund i sele. Vi möter henne på en trottoar och måste alltså gå på led, men Malin vill fortsätta gå i bredd. Jag säger då, blond som jag är: "Malin, vi kan inte gå i bredd, är du blind..!? Ojjj.. Attans. Fan. Nej. Inte igen."

Jag har alldeles för många såna här historier.


10 h & 10 minuter till takeoff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0